Thursday, January 21, 2010

Wishes

Kalau kau membesar dengan cerita dongeng dari seberang laut pasti kau biasa dengar mak atau bapak kau baca cerita dimana ada adegan yang protoganis nya akan memasang hajat apabila nampak tahi bintang jatuh ke bumi (selalunya di awal cerita) dan hajatnya akan termakbul.

Mengikut pemahaman aku tahi bintang itu takde memainkan apa2 peranan pun dalam memakbulkan hajat pun, cuma satu objek di mana hajat tadi itu di tumpukan sepenuhnya supaya ianya di embedkan secara subconciously ke dalam minda si pemasang hajat tadi agar bermula dari saat itu segala gerak langkah si pemohon tadi secara subconciously hanyalah untuk mencapai hajatnya. Dan kembali kepada cerita dongeng tadi, selalu nya lah, si pemohon itu akan dapat apa yang dihajati nya itu (kalau hajat dia tak kesampaian rosak pulak cerita). Tapi itu semua dalam cerita dongeng Eropah, namun begitu dengan situasi aku sekarang ini aku agak amused dengan notion sebegitu rupa. Akan tetapi rosak iman kalau pegi pasang hajat kat tahi bintang, Tuhan ada pegi mintak dengan taik bintang pulak. Bapak syirik.

Maka aku berdoa kepada Tuhan sambil mata kejap2 menjeling ke parking lot pool ini supaya dalam masa terdekat ini cargo bay door kapalterbang peranchis tahmana terbuka luas secara tidak sengaja lantas berterbangan keluar lah baguette panas menghujani parking lot pool depan bilik ini disamping tergoleknye lori bawak butter di bukit tonggek agar berhamburan stok butter untuk sebulan untuk aku kerana aku sangat lah lapaaaaaaarrrrrrrrrrrrr........


So help me God.

No comments: