Thursday, December 16, 2010

Tatkala kepala maseh lagi rasa seolah2 lepas dibalun dengan hammer

Masih lagi dalam pusingan dedau, berpeluh, sehat sikit, dedau balik. Lidah masih takde perasaan.Otak masih blur(semua gara-gara overheating seharian semalam). Malas mau melayan kerenah badan aku mengonlinekan diri dan entah macam mana boleh terbaca dan terdownload Walden. Kerja si Henry Davi Thoreau. Baca punya baca line ini yang membuatkan mata aku terbelalak seketika;




Public opinion is a weak tyrant compared with
our own private opinion.
What a man thinks of himself, that it is which determines, or rather indicates, his fate.


benda yang sama abah ada cakap dengan aku lantas menimbulkan persoalan; abah baca walden? Bile masanye? selama aku memunggah koleksi buku dia tak pernah pulak aku jumpa.

No comments: